Verkeer / Schiphol

Geluidshinder Schiphol

BAS staat voor Bewoners Aanspreekpunt Schiphol. Dit is het informatie- en klachtencentrum waar omwonenden terecht kunnen met al hun vragen en klachten over het vliegverkeer op Schiphol. BAS is een gezamenlijk initiatief van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) en Amsterdam Airport Schiphol (AAS).

Op de website van BAS vindt u nieuws en achtergrondinformatie over het vliegverkeer van- en naar Schiphol, over route- en baangebruik en vliegtuiggeluid. U kunt via www.bezoekbas.nl uw vraag stellen of uw klacht indienen.
BAS is dagelijks van 09:00-17:00 uur geopend, dus ook in het weekend, en telefonisch te bereiken via het nummer 020-6015555


Vanaf 1 mei per mobiel betaald parkeren mogelijk

Vanaf 1 mei is het mogelijk om zonder geld of chipknip/pinpas te betalen via een mobiele telefoon.
Daarvoor dient u zich wel eerst van tevoren aan te melden bij een site zoals bijvoorbeeld: YellowBrick / Parkline.nl / Q-Park.
Door heel Bergen aan Zee belt u hetzelfde nummer (van de parkeermeter) door, BEHALVE op het Van der Wijckplein. Hier geldt namelijk de 1½-uurs regeling: u mag hier maar 1½ uur parkeren en tevens dient u hier een parkeerschijf te gebruiken.